نوشته شده توسط : طراحی سایت
سئو و لینکدین

سئو و Linkedin

لینکدینLinkedinامروزه یکی از شبکه های اجتماعی قدرتمند می باشد که با با توجه به سبک ارتباطات آن جنبه عملی بیشتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی پیدا کرده است. در حقیقت در سایت لینکدین Linkedin به جنبه های کسب و کار و همچنین شغلی بیشتر توجه گردیده و همین امر آن را تبدیل به یکی از مهترین شبکه های اجتماعی در کسب و کار تبدیل نموده است. اساس شبکه اجتماعی لینکدین بر پایه معرفی شغلی که افراد و شرکت ها بتوانند مهارت ها و پروفایل کاری خود را در این شبکه اجتماعی مطرح نمایند. با توجه به موارد مطرح شده در بالا می توان لینکدین را به عنوان یکی از مهترین شبکه های اجتماعی برای سئو سایت به حساب آورد. با توجه به این که اکثر کاربران موجود در لینکدین را شاغلین در بازار کار تشکیل می دهند نتیجه بهتری در امر بازاریابی و سئو نسبت به سایر شبکه های اجتماعی برای مجموعه ها در بر خواهد داشت. در زیر برخی از مهترین نکات کلیدی سئو برای استفاده از شبکه اجتماعی Linkedin را برای شما بیان می نمایم:

 

پروفایل خود را به طور کامل تکمیل نمایید

دقت نمایید تمامی فیلدهای پروفایل خود را به دقت تکمیل نموده و به طور کامل توضیحات مربوط به هر بخش را وارد نمایید. پر نمودن کامل پروفایل باعث بهتر پیدا شدن شما در نتایج جستجو و همچنین فیلترهای Linkedin می گردد و همچنین باعث می شود افراد مرتبط به زمینه شغلی و تحصیلی خود را راحتر بیابید. به عنوان مثال با پر نمودن فیلد مربوط به دانشگاه سایر کاربرانی که در Linkedin فیلد مربوطه را تکمیل نموده اند و در همان دانشگاه شما تحصیل نموده اند را به راحتی خواهید یافت.

درخواست آدرس صفحه رسمی نمایید

یکی از نکات دیگر سئو برای پروفایل Linkedin شما داشتن صفحه رسمی در آن می باشد. برای سئو بهتر پروفایل خود بهتر است آدرس صفحه رسمی خود را درخواست نمایید و برای آدرس خود نام خود و برای آدرس شرکت نام شرکت را وارد نمایید تا صفحه شما در نتایج جستجو بهتر نمایان گردد. به عنوان مثال صفحه رسمی من در لینکدین https://www.linkedin.com/in/ahmadbalavipour می باشد.

استفاده از کلمات کلیدی در عناوین شغلی

در تکمیل پروفایل در بخش مشاغل کلمات کلیدی مربوط به شغل خود را وارد نموده تا پروفایل شما با کلمات کلیدی مربوط به زمینه شغلی شما بهتر جستجو گردد که این مورد باعث سئو بهتر پروفایل شما می گردد. البته در انجام این کار زیادی روی ننمایید تا ظاهر پروفایل شما تبدیل به یک پروفایل اسپمی نباشد. سعی نمایید مهترین کلمات کلیدی را در عنوان شغلی و سایر کلمات کلیدی را در توضیحات شغلی استفاده نمایید.

اتصال به سایر کابران و گروه ها

از طریق لینکدین می توانید بین کاربران و صفحات جستجو نمایید و دوستان، همکاران و گروه های مرتبط به خود را بیابید. کافی است نام شخص و یا کلمه مورد نظر خود را در باکس جستجوی بالا وارد نمایید تا کلیه صفحات شامل آن کلمه برای شما نمایش داده شود. سعی نمایید دوستان خود و افرادی که می شناسید را بیابید و درخواست دوستی ارسال نمایید. عضویت و فعالیت در گروه ها نیز باعث شانس بهتر پروفایل شما برای دیده شدن خواهد بود.

آدرس وب سایت های خود را در بخش پروفایل درج نمایید

درج آدرس های وب سایت و همچنین آدرس سایر پروفایل ها باعث بالا رفتن تاثیر پروفایل شما بر روی سئو وب سایت شما خواهد گردید. در بخش وب سایت ها شما حداکثر سه وب سایت می توانید درج نمایید در نتیجه مهترین وب سایت های خود را در این بخش درج نمایید. این لینک به وب سایت شما یکی از مهترین بک لینک های وب سایت شما خواهد بود.

تصویر خود را بارگذاری نمایید

چیزی که معمولا کاربران لینکدینی که به دنبال سئو هستند بیشتر فراموش می نمایند در نظر گرفتن تصویر برای پروفایل می باشد. در نظر گرفتن تصویر پروفایل باعث می گردد به سایرین بفهماند که این پروفایل مربوط به چه شخصی می باشد وپروفایل شما ارتباط بصری بهتری با سایر کاربران برقرار خواهد کرد.

مهارت های خود را درج نمایید

در بخش مهارت های پروفایل خود حتما مهارت ها و تخصص های خود را وارد نموده. در بخش پروفایل مهارت ها به صورت لینک نمایش داده می گردد و به حالت دایرکتوری می باشد که در آن لیست کلیه اشخاصی که این مهارت و تخصص را دارند نمایش داده می شود. حضور در این دایرکتوری باعث رتبه بهتر سئو پروفایل شما می گردد.

به اشتراک بگذارید

مطالب علمی و کاربردی در زمینه شغلی خود به اشتراک بگذارید و همچنین مقالات و مطالب وب سایت خود را در زمینه شغلی خود در به اشتراک گذاری نمایید. با این به اشتراک گذاری های مطالب وب سایت ورودی از Linkedin خواهید داشت که تاثیر بسیار مثبتی بر روی سئو وب سایت شما خواهد داشت.

فعالیت نمایید

برای آنکه از Linkedin بهترین نتایج را بگیرید می بایست به طور مستمر در آن فعالیت نمایید. به عنوان مثال روزی یکبار لینکدین خود را به روز رسانی نمایید که این کار را می توانید با ارسال و به اشتراک گذاری مطالب جدید انجام دهید. حضور مستمر در Linkedin باعث بالا رفتن اثر بخشی پروفایل شما بر روی سئو وب سایت خواهد شد. بر روی مطالب جالب سایرین لایک و نظر بگذارید تا حساب کاربری شما فعال تر گردد.

سورس:

استفاده از شبکه اجتماعی لینکدین Linkedin



:: برچسب‌ها: سئو, لینکدین, Linkedin, شبکه اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 512
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

روش قرار دادن مقاله و یا اخبار مهم در بالای صفحه مقالات و یا صفحه اصلی جوملا به این صورت می باشد که می بایست مقاله ای را که قصد دارید در بالای صفحه نمایش داده شود را مهم (featured) نمایید و سپس از بخش مقالات مهم (Featured Articles) ترتیب نمایش مقالات را مشخص نمایید. البته برای ترتیب پیش فرض نمایش مقالات می بایست در بخش تنظیمات مقالات بر روی مقالات مهم (Featured Articles) باشد. ولی در صورتی که ترتیب نمایش را بر روی Featured ست نمایید ترتیب نمایش مقالات به هم می ریزد و دیگر بر اساس تاریخ ایجاد نخواهد بود.

معمولا شما قصد دارید مقالات و یا اخبار بلاگ شما به ترتیب تاریخ باشد و ممکن است در این میان قصد داشته باشید مقاله ای بدون در نظر گرفتن تاریخ در بالای تمامی مقالات نمایش داده شود. برای انجام این کار ترفندی وجود دارد که در بخش زیر آن را برای شما بیان می نمایم.

برای نمایش مقالات طبق تاریخ به بخش content >> article manager مراجعه نموده و بر روی منوی options کلیک نموده و به تب Shared Options مراجعه نموده و تنظیمات این بخش را مطابق با تصویر زیر ست نمایید.

ست کردن اخبار استیکی در جوملا

 

با تنظیم Most recent firest مقالات بر طبق تاریخ نمایش داده خواهند شد به این صورت که مقاله ای که جدیدتر ساخته شده باشد در لیست زودتر نمایش داده خواهد شد. گزینه Date for ordering را نیز بر روی Created تنظیم نمایید تا تاریخ ترتیب نمایش مقالات بر تاریخ ساخت آن ها باشد. حال برای آنکه خبری در جوملا در بالای همه خبرها و بدون در نظر گرفتن تاریخ ساخت مقاله نمایش داده شود می بایست به مانند تصویر زیر تاریخ ایجاد آن را بر روی زمان های آینده ست نمایید. با انجام این کار مقاله و یا اخبار مورد نظر بالاتر از سایر آیتم ها نمایش داده خواهد شد.

ست کردن اخبار استیکی در جوملا

سورس و آدرس:

مقاله استیکی و مهم جوملا 3



:: برچسب‌ها: جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 526
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 اسفند 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

امروزه با توجه به وجود مشکلات فراوان برای سرورها از قبیل هک شدن، خرابی سخت افزارهای سرور، خرابی نرم افزارهای سرور، تحریم و سایر مشکلات سرور ممکن است سرور و یا طراح وب سایت نتواند آخرین اطلاعاتی را که در سایت درج نموده اید در اختیار شما قرار دهد بنابراین بهتر است بک آپ به صورت منظم از وب سایت داشته باشید تا در صورت بروز مشکل در وب سایت بتوانید اطلاعات وب سایت را به راحتی بازیابی نمایید.

برای گرفتن بک آپ وب سایت از طریق Cpanel ابتدا اطلاعات کنترل پانل هاست خود را از شرکت هاستینگ خود درخواست نمایید. پس از دریافت اطلاعات از طریق ورود به آدرس YourSiteAddress.com/cpanel می توانید وارد کنترل پانل وب سایت شوید. پس از ورود به کنترل پانل بر روی کلیک Backups کلیک نمایید.

نحوه گرفتن بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

نکنته: ممکن است قالب کنترل پانل سایت شما با قالب مورد نظر متفاوت باشد می توانید از بخش انتخاب قالب خود Switch Theme در بالای صفحه قالب x3 را انتخاب نمایید تا آموزش های موجود در این مقاله هم خوانی داشته باشد.

پس از کلیک بر روی کلید بک آپ Backups وارد صفحه زیر می شوید.

نحوه گرفتن بک آپ از وب سایت از طریق Cpanel

برای دانلود فایل های روی سرور در بخش زیرین Download a Home Directory Backup بر روی کلید Download و برای دانلود دیتابیس های وب سایت در بخش Download a MySQL Database Backup زیر بخش Databases بر روی نام دیتابیس های خود کلیک نمایید.

تبریک شما هم اکنون فایل بک آپ و پشتیبان وب سایت خود را دارید.

 

 
سورس:


:: برچسب‌ها: طراحی سایت , برنامه نویسی سایت , برنامه نویسی پرتال , برنامه نویسی سایت , هاست خارجی , هاستینگ خارجی , تبلیغ اینترنتی , خرید اینترنتی , هاست , هاستینگ , خرید و فروش اینترنتی , خرید , فروش , خدمات وب , خرید هاست , فروش هاست , هاست ارزان , هاستینگ ارزان , سفارش هاست , فروش محصولات , خرید محصولات ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 بهمن 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

پلان اولیه طراحی سایت دارکوب برای یک وب سایت شرکتی کامل مناسب می باشد و در این مدت کارفرما مسئولیت درج اطلاعات وب سایت می باشد. در این پلان کنترل پانل وب سایت به کارفرما آموزش داده می شود و کارفرما قادر خواهد بود تا مطالب وب سایت را بارگذاری نماید. یک سایت شرکتی بسته به نوع فعالیت معمولا دارای منوهای صفحه اصلی، درباره ما، تماس با ما، محصولات، پروژه ها، خدمات، گالری تصاویر، لینک های مرتبط، پرسش های متداول، مقالات، گواهینامه ها و ... می باشد که پلان اولیه طراحی سایت دارکوب امکان داشتن چنین منوهایی را برای وب سایت می دهد.

 

در این پلان کارفرما برای شروع پروژه در ابتدا می بایست قالب مورد نظر خود را از فروشگاه قالب دارکوب انتخاب نموده و شماره قالب آن را یادداشت نماید و به دارکوب اعلام نماید. تمامی قالب ها دموی اجرا شده دارند و برای رویت قالب وب سایت می توانید بر روی کلید دموی قالب کلیک نمایید تا اجرا شده قالب نمایش داده شود.

قالب وب سایت

پس از انتخاب قالب و اعلام به دارکوب عملیات طراحی وب سایت آغاز می گردد که معمولا بین سه الی چهار روز کاری ساختار اولیه وب سایت آماده می گردد. پس از آماده سازی وب سایت کارفما می بایست برای آموزش پنل کاربری و تبادل نظر در دفتر دارکوب حاضر گردد تا کنترل پانل وب سایت آموزش داده شود و در صورت نیاز تغییرات لازم را بر روی وب سایت اعلام نمایید تا توسط تیم دارکوب انجام گردد.

* قالب های موجود در فروشگاه قالب دارکوب معمولا دارای نسخه موبایلی وب سایت می باشند و طرح قالب ها به صورت ریسپانسیو بوده و برای ریسپانسیو بودن قالب ها هزینه جداگانه می بایست پرداخت گردد.

سایت ها معمولا در پلان اولیه دارکوب توسط سیستم های مدیرییت محتوای جوملا و وردپرس پیاده سازی می گردند که این دو سیستم مدیریت محتوا جزو قدرتمندترین سیستم های مدیریت محتوای موجود هستند که دارای قابلیت های فراوانی هستند که در زیر به آن ها اشاره می نماییم:

امکانات کنترل پانل پلان اولیه طراحی وب سایت

  • قابلیت تغییر قالب سایت که باعث می گردد در آینده در صورتی که نیاز به تغییر قالب وب سایت باشد نیاز به طراحی مجدد وب سایت نباشد و تغییر ظاهر وب سایت تنها از طریق تغییر قالب وب سایت آن هم با هزینه اندک ممکن باشد.
  • سیستم مدیریت کاربران وب سایت و سطح دسترسی که این امکان را می دهد که در سایت گروه کاربران مختلفی داشته باشیم و مطالب خاصی را برای گروه کاربری خاص قابل نمایش و ویرایش معین نماییم.
  • سیستم ارسال ایمیل گروهی به کاربران که از طریق این بخش می توانیم اخبار و رویدادهای شرکت را به اطلاع کاربران وب سایت برسانیم که به این بخش در اصطلاح خبرنامه گفته می شود.
  • سیستم مدیریت منوهای وب سایت که امکان مدیریت منوها و زیرمنوها را می دهد. این بخش امکان مدیریت چندین گروه منو و زیر منو در انواع مختلف را می دهد.
  • بخش مدیریت مطالب که این امکان را می دهد که مطالب را به صورت تک صفحه و یا لیست مطلب و همچنین مطلب در دسته بندی های مختلف داشته باشیم که این بخش عملا هر نوع ساختار اطلاعاتی را شامل می شود.
  • بخش گالری تصاویر که قابلیت ایجاد بخش گالری عکس را می دهد که معمولا تصاویر در دسته بندی های مختلف قابل بارگذاری و نمایش هستند که این بخش برای ارائه گواهینامه ها نیز معمولا مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بخش تماس با ما که شامل ارائه اطلاعات تماس شرکت و همچنین فرم تماس با ما می باشد که کاربران می توانند فرم تماس را تکمیل نموده و درخواست خود را از طریق سایت ارسال نمایند.

با توجه به آنکه در این پلان از سیستم مدیریت محتوای جوملا و وردپرس استفاده می گردد امکان نصب و استفاده از کلیه پلاگین های جوملا و وردپرس در وب سایت وجود دارد که البته انجام این کار به مبتدیان توصیه نمی گردد.

* سایت های جوملا و وردپرس پس از راه اندازی حتما می بایست ایمن سازی گردند در غیر این صورت حتما دچار مشکلات امنیتی می گردند و دارکوب در کلیه پلان های خود ایمن سازی وب سایت را انجام می دهد.

منبع:

قابلیت های پلان اولیه طراحی وب



:: برچسب‌ها: طراحی سایت , طراحی وب سایت ,
:: بازدید از این مطلب : 716
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در صورتی که قصد طراحی سایت از طریق جوملا را دارید و پس از نصب جوملا بر روی سرور لازم است قالب آماده جوملا دانلود نمایید. در صورتی که قصد دارید قالب آماده شما فارسی باشد دقت نمایید تا قالبی که دانلود می نمایید قابلیت RTL داشته باشد.

برای دانلود قالب های آماده جوملا 3 می توانید به سایت های زیر مراجعه نمایید:

More Than 4000 Free Joomla CMS Templates

Joomla templates - free and commercial joomla 3.x templates

Downloads | SJ Joomla3 Free | Free Templates | Joomla

Download Joomla 3.2 Templates

Joomla Templates - MixWebTemplates

Free Joomla Templates - Best of 2014

Free joomla templates - Free joomla 3.0 templates - JoomlaShine

پس از دانلود قالب مورد نظر آن را می بایست در سیستم جوملای خود نصب نموده و سپس به عنوان قالب پیش فرض انتخاب نمایید. در صورتی که هیچ یک از قالب های رایگان جوملا نظر شما را جلب ننمود زمان آن رسیده که با صرف هزینه قالب مورد نظر خود را خریداری نمایید. برای خرید قالب جوملا کافی است به سایت http://www.templatemonster.com/ مراجعه نموده و بخش قالب های جوملاhttp://www.templatemonster.com/joomla-templates.php را مشاهده نمایید. در این بخش قالب های فراوانی وجود دارد که می توانید قالب مورد نظر خود را بیابید. پس از انتخاب قالب تنها کاری که لازم است انجام دهید آن است که شماره قالب را ثبت نموده و آن را به طراحی سایت دارکوب اعلام نمایید تا قالب مورد نظر را برای شما خریداری نماید. قالب هایی که بر روی آن علامت RESPONSIVE زده شده قالب هایی می باشند که سازگار با موبایل می باشد و به شما پیشنهاد می گردد با توجه به افزایش استفاده از مرورگرهای موبایل برای رویت وب سایت از این نوع قالب ها انتخاب نمایید.

* دقت نمایید قالبی که دانلود می نمایید برای نسخه 3 جوملا باشد و بر روی آخرین نسخه جوملا قابل نصب باشد، زیرا جوملا به زودی از نسخه های قدیمی تر خود پشتیبانی نمی نماید.

 

سورس و لینک:

قالب های آماده رایگان جوملا 3



:: برچسب‌ها: قالب سایت , قالب وب , قالب وب سایت , قالب جوملا , جوملا 3 , جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 1059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در صورتی که سایت خود را توسط جوملا 3 پیاده سازی نموده اید می توانید از کدهای زیر برای فرمت بندی صفحه فرم تماس با ما استفاده نمایید:

برای مرتب سازی بخش اطلاعاتب بالای صفحه تماس با ما از کد CSS زیر استفاده نمایید:

  dt,dd{ float:right;}
dt{ clear:right; }
dd{ clear:left; }
.accordion-heading{ width:100%; clear:both;}

برای مرتب سازی فرم تماس با ما جوملا از کد زیر:

 .controls{ text-align:right;}

و برای استایل دهی به تول تیپ های فرم تماس جوملا از کد CSS زیر استفاده نمایید:

 .tooltip {
position: absolute;
z-index: 1030;
display: block;
visibility: visible;
font-size: 11px;
line-height: 1.4;
opacity: 0;
filter: alpha(opacity=0);
text-align:right;
}
.tooltip.in {
opacity: 0.8;
filter: alpha(opacity=80);
}
.tooltip.top {
margin-top: -3px;
padding: 5px 0;
}
.tooltip.right {
margin-left: 3px;
padding: 0 5px;
}
.tooltip.bottom {
margin-top: 3px;
padding: 5px 0;
}
.tooltip.left {
margin-left: -3px;
padding: 0 5px;
}
.tooltip-inner {
max-width: 200px;
padding: 8px;
color: #fff;
text-align: center;
text-decoration: none;
background-color: #000;
-webkit-border-radius: 4px;
-moz-border-radius: 4px;
border-radius: 4px;
text-align:right;
}
.tooltip-arrow {
position: absolute;
width: 0;
height: 0;
border-color: transparent;
border-style: solid;
}
.tooltip.top .tooltip-arrow {
bottom: 0;
left: 50%;
margin-left: -5px;
border-width: 5px 5px 0;
border-top-color: #000;
}
.tooltip.right .tooltip-arrow {
top: 50%;
left: 0;
margin-top: -5px;
border-width: 5px 5px 5px 0;
border-right-color: #000;
}
.tooltip.left .tooltip-arrow {
top: 50%;
right: 0;
margin-top: -5px;
border-width: 5px 0 5px 5px;
border-left-color: #000;
}
.tooltip.bottom .tooltip-arrow {
top: 0;
left: 50%;
margin-left: -5px;
border-width: 0 5px 5px;
border-bottom-color: #000;
}
.tooltip {
max-width: 400px;
}
.tooltip-inner {
max-width: none;
text-align: right;
text-shadow: none;
}
th .tooltip-inner {
font-weight: normal;
}
.tooltip.hasimage {
opacity: 1;
}
.tip-text {
text-align: right;
}

پس از قرار دادن کدهای مورد نظر صفحه تماس با ما جوملا مرتب شده و می توانید تنظیمات مورد علاقه خود را در فایل CSS اضافه نمایید.

سورس و منبع:

مرتب سازی قالب صفحه فرم تماس با ما جوملا 3



:: برچسب‌ها: جوملا , css ,
:: بازدید از این مطلب : 620
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 دی 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

برای گرفتن تاریخ فارسی در برنامه نویسی جوملا ابتدا می بایست زبان فارسی جوملا را در سیستم مدیریت محتوای جوملای خود نصب نموده و آن را به عنوان زبان پیش فرض انتخاب نمایید و سپس در صورتی که در جایی از برنامه نویسی سایت جوملای خود نیاز به استفاده و نمایش تاریخ شمسی و فارسی را داشتید از کد زیر استفاده نمایید.

echo JHtml::date($input = 'now', 'm/d/Y h:i:s a', false);

در کد بالا در صورتی که قصد گرفتن تاریخ فعلی را داشته باشید از now استفاده می نمایید و در صورتی که تاریخ را از جایی دیگر مثلا از دیتابیس می گیرید می توانید مقدار آن را به جایی now قرار دهید. این تابع تاریخ میلادی ثبت شده را به تاریخ شمسی و فارسی تبدیل می نماید. 
دانلود زبان فارسی جوملا از این آدرس: 
http://extensions.joomla.org/extensions/languages/translations-for-joomla/17478

سورس و آدرس:

نمایش تاریخ شمسی در برنامه نویسی جوملا



:: برچسب‌ها: جوملا , php , تاریخ , فارسی ,
:: بازدید از این مطلب : 629
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
طراحي سايت با PHP یا ASP.NET

طراحي سايت با PHP یا ASP.NET

در صورتی که قصد طراحي سايت داشته باشید ممکن است این سوال براس شما به وجود آید که بین زبان های برنامه نویسی تحت وب PHP و ASP.NET کدام یک را می بایست انتخاب نمایید. در این مقاله سعی خواهم نمود تا این مسئله را برای شما روشن نمایم. PHP و ASP.NET هر دو جزو رایج ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب در ایران هستند که هر یک طرفداران و توسعه دهندگان مربوط به خود را دارد. با توجه از جنبه های مختلف مقایسه هر یک از جنبه ها را در یک بخش توضیح خواهم داد.

 

از نظر قیمت

PHP بر پایه سیستم عامل لینوکسبوده و ASP.NET بر پایه سیستم عامل ویندوز و همانطور که می دانید لینوکس به صورت کاملا رایگان عرضه می گردد حال آنکه برای استفاده از ویندوز هزینه مربوط به فعال سازی می بایست پرداخت گردد. هاستینگ های لینوکس معمولا نسبت به هاست های ویندوز ارزان تر بوده و معمولا با قیمت پایین تری ارائه می گرددند. در کنار مسئله سیستم عامل، PHP به صورت کد باز عرضه می گردد و اسکریپت ها و کدهای رایگان بسیار بیشتری نسبت به ASP.NET برای آن وجود دارد و در صورتی که قصد طراحي سايت خاصی را داشته باشید معمولا اسکریپت های آماده و رایگان بیشتری برای استفاده نسبت به ASP.NET وجود دارند و همین مورد باعث قیمت پایین تر هزینه طراحي سايت PHP نسبت به ASP.NET می باشد.

سرعت

با توجه به وجو کدهای آماده و رایگان بیشتر برای PHP معمولا سیکل طراحي سايت با PHP به مراتب سریعتر از ASP.NET می باشد و همچنین کد زنی در PHP بسیار ساده تر می باشد و وجود سیستم های مدیریت محتوای رایگان و محبوبی نظیر جوملا و وردپرس کار طراحی وب سایت را بسیار ساده و سریع می سازد. البته .NET نیز سیستم های مدیریت محتوای رایگان خود نظیر DotNetNuke و Kentico را دارد.

پایداری

هر دوی این زبان های برنامه نویسی جزو سیستم های پایدار می باشند و توسط آن ها وب سایت های قدرتمند بسیاری طراحی گردیده است. به عنوان مثال فیسبوک که یکی از قدرتمدترین شبکه های اجتماعی می باشد توسط PHP پیاده سازی شده است و همچنین Myspace که یکی دیگر از شبکه های اجتماعی قدرتمند می باشد توسط ASP.net پیاده سازی گردیده است.

عملکرد

PHP معمولا تحت لینوکس، آپاچی و mysql می باشد که بهینه سازی بسیاری برای ارتباط سریعتر این سه انجام شده است که باعث سرعت بالای آن گردیده است و همچنین ASP.NET معمولا تحت ویندوز، IIS و MSSQL که ارتباط و هماهنگی مناسبی با یکدیگر دارند و تفاوت عملکرد PHP و ASP.NET نا محسوس می باشد. موردی که وجود دارد آن است که فایل های سیستمی لینوکس عملکرد بهتری نسبت به فایل های NTFS ویندوز دارند و همین مورد باعث برتری عملکرد PHP نسبت به ویندوز می باشد.

پشتیبانی

PHP به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که توسعه دهندگان و جوامع کاربری بسیاری دارد و همین مورد باعث گردیده در صورتی که برای توسعه دهنده مشکلی به وجود آمد بتواند نحوه رفع مشکل خود را به راحتی و با جستجو در اینترنت بیابد. پشتیبانی و کمک آموزشی های ASP.NET به مراتب کمتر از PHP می باشد.

ابزارهای توسعه و کد نویسی

برنامه نویسان برای توسعه PHP معمولا از ویرایش گرهای مختلفی استفاده می نمایند حال آنکه توسعه دهندگان ASP.net معمولا با Microsoft Visual Studio کد نویسی می نمایند. البته امروزه اکثر ویرایش گرهای برنامه نویسی از PHP و ASP.NET به طور همزمان پشتیبانی می نمایند که دو مورد از ویرایشگرهای مطرح Dreamweaver، Notepad++ می باشد.

آسانی در یادگیری

PHP بسیار ساده تر از ASP.NET در یادگیری می باشد زیرا کدهای آن و روتین برنامه نویسی بسیار ساده ای برای آن در نظر گرفته شده است حال آنکه برای کار با ASP.NET می بایست از زبان برنامه نویسی C# و یا VB.NET استفاده نمایید که زبان های پیچیره تری هستند.

محبوبیت

PHP به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی تحت وب می باشد که آن نیز به دلیل رایگان و متن باز بودن آن می باشد امروزه جامعه متن باز یا Open source هر روز در حال گسترش و توسعه می باشد و به سرعت بر تعداد استفاده کنندگان آن افزوده می گردد.

نتیجه گیری

به توجه به موارد ذکر شده در بالا مشخص است که سرعت طراحي سايت های PHP بالاتر نسبت به ASP.NET می باشد و همچنین هزینه تمام شده آن نیز پایین تر می باشد ولی در کنار این دو موردی به نام تجربه و کیفیت وجود دارد و آن هم این می باشد ممکن است شرکتی با توجه به تجربه و خط مشی خود وب سایت را توسط ASP.net با هزینه به نسبت پایین تر نسبت به PHP طراحی نماید و بلعکس. به نظر دارکوب مهم این نیست که سایت با چه زبان برنامه نویسی پیاده سازی گردد در نهایت ساخت وب سایت با بالاترین کیفیت و پایین ترین هزینه ممکن است تا کارفرما از نتیجه کار احساس رضایت داشته باشد. دارکوب برای این مهم زبان برنامه نویسی PHP را به عنوان زبان پایه خود انتخاب نموده است.

سورس و آدرس:

PHP یا ASP.NET کدام بهتر است



:: برچسب‌ها: طراحي سايت , طراحي سايت با php , طراحی سایت , طراحی سایت با asp , net , php , asp , net ,
:: بازدید از این مطلب : 479
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت
TZ Pinboard کامپوننتی برای راه اندازی سیستم آگهی در جوملا می باشد که در صورتی که با شبکه اجتماعی Pinterest کار کرده باشید نحوه کار این نرم افزار تقزیبا شبیه به این سایت می باشد. این نرم افزار قابلیت شبکه اجتماعی نیز در خود دارد و در حقیقت سیستم آگهی می باشد که سیستم شبکه اجتماعی در آن گنجانده شده است. برای دانلود زبان فارسی فایل ضمیمه را دانلود نمایید. 
این نرم افزار همچنین به صورت ریسپانسیو طراحی شده و بنابراین در مرورگرهای موبایل سازگاری کامل دارد. در این سیستم آگهی کاربران می توانند آگهی های سایر کاربران را لایک نموده و یا به اشتراک بگذارند و همچنین می توانند کاربر خاصی را دنبال نمایند و از پست های جدید او مطلع گردند.
 
آدرس و منبع:


:: برچسب‌ها: جوملا , آگهی , شبکه اجتماعی ,
:: بازدید از این مطلب : 6336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 آذر 1394 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در این مقاله لینم دانلود بهترین قالب های رایگان جوملا 2.5 و 3 را برای شما قرار داده ام تا در صورتی که قصد ندارید برای طراحی قالب وب سایت جوملا خود هزینه بپردازید به راحتی بتوانید از این قالب ها استفاده نمایید و برای دانلود کافی است بر روی کلید دانلود زیر هر یک از قالب ها کلیک نمایید. این قالب ها همچنین نسخه سازگار با موبایل دارند و به صورت ریسپانسیو طراحی شده اند و نمایش مناسبی در سیستم های موبایلی و تبلت دارند. از ویژگی این قالب ها کیفیت بالای آنها می باشد و آنها را از سایر قالب های رایگان موجود در اینترنت متمایز می سازد و این قالب ها واقعا مجموعه بهترین قالب های رایگان رسپانسیو جوملا 2.5 و 3 می باشد و البته دقت نمایید نصب این قالب ها و راه اندازی وب سایت حتما می بایست زیر نظر متخصص طراحی سایت جوملا انجام گردد تا وب سایت دچار مشکلات امنیتی و بهینه سازی نگردد:

 

* برای پیاده سازی وب سایت خود با هر یک از این قالب ها با دارکوب تماس حاصل فرمایید.

Purity III – قالب جوملا

Purity III در حقیقت از نظر دارکوب بهترین قالب رایگان ریسپانسیو جوملا می باشد که برای همه نوع وب سایتی مناسب می باشد: از یک سایت بسیار ساده گرفته تا سایت های پیچیده جوملا, وبلاگ ها و همچنین سایت های پروفایلی, سایت های تجاری و هر نوع سایتی که شما مد نظر دارید.

این قالب فقط سازگار با جوملا 3 می باشد

دمو | دانلود

قالب ریسپانسیو جوملا

jf Creativia

jf Creativia یک قالب بسیار ساده ولی جذاب جوملا می باشد. این قالب برای شرکت های تبلیغاتی و برای نمایش پروفایل و وبلاگ آنها مناسب می باشد.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

قالب رایگان جوملا

Magazine Joomla

بهترین قالب رایگان و ریسپانسیو جوملا برای وب سایت ها و وبلاگ های خبری. ساده ولی کاربردی, این قالب در سبک طرح های metro-design طراحی گردیده است و به گونه ای مدرن به ارائه اطلاعات می پردازد.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

قالب خبری رایگان جوملا

Meet Gavern

ریسپانسیو, و بر پایه bootstrap می باشد, یک قالب رایگان جوملا. Meet Gavern قالب است برای شما; قالبی است بسیار ساده و کاربردی که می توانید برای وب سایت خود داشته باشید.

سازگار با جوملا 3 می باشد

دمو | دانلود

قالب ریسپانسیو و بوتستراپ  جوملا

Music Free

قالب مناسبی برای راه اندازی وب سایت های ارائه موزیک.  توسط این قالب به راحتی می توانید وب سایت موزیک خود را در سبکی نوین راه اندازی نمایید.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

قالب رایگان موزیک جوملا 

 FAVOURITE – قالب رایگان ریسپاسیو جوملا 3

قالب تجاری ساده و کاربردی با المان های نظیر اسلایدر و تنظیمات قالب. Favourite قالب رسپاسیو جوملا می باشد, قالب هوشمندکه خود را برای سایزهای نمایش موبایل و تبلت سازگار می سازد.

این قالب با جوملا 2.5 و 3 سازگاری کامل دارد

دمو | دانلود

یک نسخه از رنگ بندی تیزه آن در آدرس زیر موجود است

لینک و آدرس:

 قالب های رایگان ریسپانسیو جوملا 2.5 و 3



:: برچسب‌ها: قالب جوملا , قالب ریسپانسیو جوملا , دانلود قالب جوملا , جوملا ,
:: بازدید از این مطلب : 2187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 آذر 1394 | نظرات ()